Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Escitalopramum

lexapro betesda mozarin Oroes

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
153 odpowiedzi w tym temacie

#141 Complicated_85

Complicated_85

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 3944 postów
  • Gadu-Gadu:3246621
  • Imię:Dominika
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 24 styczeń 2019 - 13:34


@Verdigos ja biorę esci od kilkunastu dni, przesiadka z asertinu była na plus, normalny, stabilny nastrój, energia, brak myślenia lękowego, uboków brak.

A z ciekawości cieniu czemu zmieniłeś lek?


"The pain you feel today, will be the strength you feel tomorrow".

 

"Prawdziwe zwycięstwo to zwycięstwo nad samym sobą".

 

 


#142 Daniela2018

Daniela2018

    Średniozaawansowany

  • Bywalec
  • 321 postów
  • Imię:Daniela
  • Płeć:Kobieta

Napisano 24 styczeń 2019 - 13:46

Esci działa bardziej wyciszająco na lęki, uspokaja i łagodzi nerwicowe objawy. Motywacja i lekki power przychodzi nieco później, po dłuższym braniu.

Natomiast sertralina i wenla działa pobudzająco, mobilizująco- dobra na depresję z niewielkimi lękami. U niektórych osób ponoć zwiększa lęki.

 

Dla mnie esci była wybawieniem przy lękach, szybko zadziałała, uspokoiła nerwicowe objawy, a tym samym podniosła nastrój.



#143 Complicated_85

Complicated_85

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 3944 postów
  • Gadu-Gadu:3246621
  • Imię:Dominika
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 24 styczeń 2019 - 13:57

@Daniela2018A wiesz coś o fluwoksaminie?


"The pain you feel today, will be the strength you feel tomorrow".

 

"Prawdziwe zwycięstwo to zwycięstwo nad samym sobą".

 

 


#144 cień wiatru

cień wiatru

    cieniu

  • Moderator
  • 8117 postów
  • Imię:Michał
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Orla Perć

Napisano 24 styczeń 2019 - 14:04

A z ciekawości cieniu czemu zmieniłeś lek?


Asertin mnie pobudzał bardziej niż potrzeba, łącznie z niewielką akatyzją. Do tego problemy ze snem. Teraz mam bardziej stabilny nastrój, nie czuję nadmiernego pobudzenia i sen też się wyregulował.

Zgubić się to nic strasznego.
Nie szukać drogi - to jest porażka...mysli.gif


#145 Daniela2018

Daniela2018

    Średniozaawansowany

  • Bywalec
  • 321 postów
  • Imię:Daniela
  • Płeć:Kobieta

Napisano 24 styczeń 2019 - 14:08

Słyszałam tę nazwę, ale leku nie znam.

 

Poczytaj co ludki o niej piszą: https://www.nerwica....evarin/?page=32



#146 Verdigos

Verdigos

    Nowy uczestnik

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Imię:Patryk

Napisano 26 styczeń 2019 - 11:48

Cześć, póki co najgorsze były pierwsze 2 dni. 3 i 4 dzień już znacznie lepiej, chyba prawie wszystko ustąpiło. Pozytywów i plusów z przyjmowania tego leku narazie nie czuje, ale to dopiero 5 dzień... Dzięki za rady i odpowiedzi.

 

@molenka

 

Następna wizyta jest za 3-4 tygodnie około.


Użytkownik Verdigos edytował ten post 26 styczeń 2019 - 14:09

  • molenka lubi to

#147 Verdigos

Verdigos

    Nowy uczestnik

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Imię:Patryk

Napisano 09 luty 2019 - 12:20

Za niecały tydzień będę mieć wizytę u lekarza i pewnie lek będzie zmieniany. Sytuacja wyglądała tak, że przez pierwszy tydzień gdy brałem po pół tabletki dziennie - nie czułem nic poza skutkami ubocznymi. Gdy minął tydzień i po raz pierwszy wziąłem 1 całą tabletkę to poczułem dużą różnicę. Miałem więcej siły, energii, lepszy humor, chętniej rozmawiałem itd. ale to trwało tylko przez ten jeden dzień. Następne 4-5 dni jeszcze jakiś efekt dawały, ale po nich czułem się już coraz słabiej i wróciłem do stanu z jakiego zaczynałem. Nie czuję już poprawy, jest tak jak było wcześniej z tym wyjątkiem, że jest mi trochę łatwiej wstać z łóżka z rana. Pewnie lek nie działa jak trzeba...



#148 cień wiatru

cień wiatru

    cieniu

  • Moderator
  • 8117 postów
  • Imię:Michał
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Orla Perć

Napisano 09 luty 2019 - 12:25

@Verdigos nie przejmuj się, ja też zmieniałem. Ale właśnie na esci, które akurat na mnie działa świetnie. Czasem trzeba czasu i wielu prób, żeby osiągnąć optimum.
Powodzenia!
  • Verdigos lubi to

Zgubić się to nic strasznego.
Nie szukać drogi - to jest porażka...mysli.gif


#149 Verdigos

Verdigos

    Nowy uczestnik

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Imię:Patryk

Napisano 09 luty 2019 - 16:37

Dzięki, zastanawia mnie tylko, czy to wina leku, czy może za niskiej dawki. 8 dnia kiedy już przyjmowałem po jednej tabletce czułem się świetnie a później wszystko wróciło do normy po około 4-5 dniach.



#150 cień wiatru

cień wiatru

    cieniu

  • Moderator
  • 8117 postów
  • Imię:Michał
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Orla Perć

Napisano 09 luty 2019 - 16:47

Możliwe, że za niska dawka choć max jest 20 mg. Ale może twój organizm się przyzwyczaja i przestaje reagować na esci. Może trzeba zastosować inne ssri? Decyzję podejmie lekarz.
  • Verdigos lubi to

Zgubić się to nic strasznego.
Nie szukać drogi - to jest porażka...mysli.gif


#151 Daniela2018

Daniela2018

    Średniozaawansowany

  • Bywalec
  • 321 postów
  • Imię:Daniela
  • Płeć:Kobieta

Napisano 09 luty 2019 - 17:01

@Verdigos a ja myślę, że trzeba jeszcze poczekać na pełne rozwinięcie się działania esci. Czasami trzeba ponad miesiąc, ok. dwóch by poczuć pelne działanie leku. Esci powoli rozwija swoje możliwości terapeutyczne i trzeba dać mu czas. Na mnie podziałał świetnie i też nie tak od razu po 2 tyg. -trwało to dłużej, ale był skuteczny. Świetny lek, wystarczyło tylko 10mg. Cierpliwości Patryk, daj mu szansę.

Ile czasu już łykasz?



#152 Verdigos

Verdigos

    Nowy uczestnik

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Imię:Patryk

Napisano 09 luty 2019 - 17:39

@Daniela2018

 

Za 2 dni rozpocznę 4 tydzień przyjmowania. Najlepiej czułem się na początku drugiego tygodnia jak zacząłem już dawkować po 1 tabletce (zamiast połowy). Pozytywny efekt potrwał około 4-5 dni a później było już tylko gorzej aż wróciłem prawie do stanu początkowego. 

 

15 lutego widzę się z lekarzem.



#153 Daniela2018

Daniela2018

    Średniozaawansowany

  • Bywalec
  • 321 postów
  • Imię:Daniela
  • Płeć:Kobieta

Napisano 09 luty 2019 - 18:14

@Verdigos to już niedługo i pogadasz z lekarzem. Będzie wówczas miesiąc brania esci i zobaczysz jaka będzie decyzja lekarza. Myślę, że trzeba jeszcze poczekać na działanie. U mnie było podobnie na początku, a później się rozkręciło.


  • Verdigos lubi to


#154 Verdigos

Verdigos

    Nowy uczestnik

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Imię:Patryk

Napisano dziś, 19:47

Po drugiej wizycie u lekarza dostałem zwiększoną dawkę tego samego leku. 1,5 tabletki dziennie przez pierwsze 2 tygodnie a następne dwa tygodnie już po 2 tabletki dziennie. Dalej nie czuję poprawy. 13 marca widzę się z nim ponownie. Zastanawiam się jaka jest różnica między tym lekiem a np. sertraliną? Oba leki wpływają chyba na to samo, na serotoninę?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych