Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 8 głosy

Malarstwo

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
917 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nuria Monfort

Nuria Monfort

Zadomowiony

• Bywalec
  • 11865 postów

Napisano 18 maj 2011 - 21:00

Już od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem założenia tego wątku, ale jakoś brakowało mi odwagi. Kocham malarstwo, jednak nie znam się na nim na tyle, by wypowiadać się profesjonalnie na temat jakiegokolwiek obrazu. Odbieram je bardzo intuicyjnie. Mam swoich faworytów wśród twórców. Wyjątkową słabość odczuwam do kobiecych portretów Modiglianiego, uwielbiam płótna Degasa i innych impresjonistów, więc Moneta, Renoira, Pissarra, Berty Morisot. Lubię van Gogha i Maneta, Toulouse Lautreca, fascynuje mnie też twórczość Klimta, Wyspiańskiego, Witkacego...Tych malarzy jest wielu, wymieniłam najważniejszych dla mnie. Jeśli chcielibyście podzielić się swoimi zachwytami w tej dziedzinie, zapraszam :)
Chciałabym, aby zamieszczone obrazy opatrzone były zawsze autorem i tytułem (byśmy mogli się wzajemnie edukować :))

Pozostawiam dowolność prezentacji. Może to być sam obraz ze wspomnianą metryczką, ale mile widziane są także jakieś ciekawostki na temat autora czy jego dzieła.

Ja dzisiaj proponuję Wam mój ukochany obraz :rolleyes:

Dołączona grafika

- Edgar Degas, Błękitne tancerki (1898-99)

Do Edgara Degasa zwrócił się pewien człowiek:

- Proszę mi wybaczyć, ale pańska twarz wydaje mi się znajoma. Musiałem ją widzieć już w innym miejscu.
- Niemożliwe - odpowiedział Degas - swoją twarz noszę zawsze na tym samym miejscu.

Użytkownik Nuria Monfort edytował ten post 18 maj 2011 - 21:00

„Zdarzyło mi się niegdyś ujrzeć w lesie rano dwie drogi; pojechałem tą mniej uczęszczaną – reszta wzięła się z tego, że to ją wybrałem.”
Robert Frost

#2 Zuzkclaa

Zuzkclaa

Zadomowiony

• Bywalec
  • 5014 postów

Napisano 18 maj 2011 - 21:50

Rowniez przedstawie moj ukochany obraz

Dołączona grafika

Claude Monet (1840-1926)

Ogród w Vertheuil - z cuklu Lilie Wodne (1881)