Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Cześć

chad depresja kryzys

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 entrphy

entrphy

    Nowy uczestnik

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Imię:Agnieszka

Napisano 24 listopad 2022 - 15:29


Cześć wszystkim, mam 34 lata, od jakiś 3 lat się leczę najpierw na depresję teraz na chad. Chodzę regularnie i do terapeuty i do lekarza. Trochę nie wierzę w tego chada bo nie każdy lekarz mi taką diagnozę stawiał a poza tym nie miewam hipomanii, może raz w życiu. Od półtora roku było dobrze, dobra praca, świetny związek, dobry nastrój. Niestety związek się skończył i jestem w niesamowitym dole, leki nie pomagają, lorafen łykam jak tic taki. Generalnie siedze i płacze codzinnie i jestem już zmeczona. 



#2 anche

anche

    anche

  • Moderator
  • 6376 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 24 listopad 2022 - 17:28

Cześć witaj,

 

czy dobrze rozumiem, że od 3 lata leczysz się regularnie?

Ile leków przetestowałaś przez ten okres czasu? Jak dlugo zażywasz Lorafen? Od jak dawna uczęszczasz na terapię i czy udało Ci się w tym okresie wprowadzić w zycie, w siebie jakieś zmiany?


Linia Wsparcia (24h) 800 70 2222
 
Kryzysowy Telefon Zaufania (pon-pt, 14-22) 116 123
 
ITAKA centrum wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego (24h) 22 484 88 01 
 
ITAKA antydepresyjny telefon zaufania (pon i czw, 17-20) 22 484 88 01
 
Telefon Zaufania Uzależnienia Behawioralne 801 889 880 (codziennie, 17-22 opłata tylko za pierwszą minutę)

#3 Panoramix

Panoramix

    Średniozaawansowany

  • Bywalec
  • 304 postów
  • Imię:Adrian
  • Płeć:Nie ustawione
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 24 listopad 2022 - 20:29

Cześć. Nie koniecznie musisz widzieć Chad. Ja np. potrafiłem mieć manię i pamiętam nieźle jak w szczytowym okresie wpadłem w niemal wir pracy, która sprawiała mi taką radość, że byłem świadomy uzależnienia od roboty. Ale nigdy tak na to nie patrzyłem, bo czerpałem z tego niesamowitą radość. Tu najłatwiej dostrzec chad. Gdy po takim epizodzie nagle pojawia się mega dół. I nawet jeśli coś zrobisz dobrze i będzie to dobrze oceniane przez innych to Tobie nie będzie się to podobać. Na Chad składa się dużo czynników. Diagnozę często jest bardzo trudno postawić. Mnie nie udało się nigdy. To znaczy specjalistom. I zostałem przy depresji z której de facto wyszedłem, ale... jest kilka rzeczy, że można się zastanowić nad diagnozą. Przyjmuję się, że trzeba trzymać jakiś poziom, normę. Odchylenie powoduje, że albo wpadniesz w dół albo za bardzo będziesz się czuć dobrze. Np. jak bierze się różne stymulanty to jest to stan ponad normę. Często w tej chorobie się wpada w różne uzależnienia. Ja sam w najlepszym okresie bardzo produktywnym zażywałem masę różnych leków, opioidów czy benzodiazepiny. Najczęściej był to Xanax i oxyContin. I nie widziałem w tym nic złego. Dużo wtedy jeździłem, zbierałem materiały, rozmawiałem z ludźmi, podróżowałem itp. I wszyscy dziwili się skąd tyle energii i często ze mną rozmawiali. No a w okresach kiedy zacząłem lecieć w dół - nie miałem ochoty odbierać i nawet odpisywać na sms-y. Broń Boże nie było to, że kogoś miałem w dupie tylko po prostu nie chciałem z nikim rozmawiać i tyle. Wyłączałem się razem ze wszystkim. A później wszystkim oddzwaniałem i odpisywałem.
Uważaj na Lorafen, bo jak popłyniesz z tym to naprawdę będzie krucho. Jak mam doradzić to już lepiej przerzuć się na długo działającą benzodiazepinę.
Ja stosowałem różne, jak nie wszystkie i lorafen z nich to najtrudniejsze do odstawienia.
Ale tak jak mówię: Na chad składa się masę czynników.

#4 grobowicz

grobowicz

    Nowy uczestnik

  • Bywalec
  • 49 postów
  • Imię:Grobowicz
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gallifrey

Napisano 26 listopad 2022 - 02:17

ChAD jest zwodniczy. I podstępny jest. Uważaj na lorafen. To była moja pierwsza trucizna. Nie będę polecał niczego, bo to domena psychiatrów. Dostałaś negatywny impuls i nie ma się czemu dziwić, że naturalną jest taka a nie inna droga odczuwania. Opisujesz tylko stany depresyjne. Wiesz, że masz do nich prawo? I masz prawo do walki z nimi. Kiedy to zrozumiałem, to byłem wielce zdziwiony. Wszystko wynika z jakiejś woli. Trzymaj się i pisz.



#5 anche

anche

    anche

  • Moderator
  • 6376 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 27 listopad 2022 - 13:02

Wtrącenie do wypowiedzi poprzedników:

 

benzodiazepiny też uzależniają, czasem jednak mniejszym złem jest uzależnienie niż stany maniakalno-depresyjne, gdy traci się poczytalność.

 

Jeśli z jakiegoś powodu kiedykolwiek zdecydujesz się na odstawienie leków to trzeba robić to stopniowo, najlepiej z lekarzem konsultować, ale zawsze stopniowo.

Jak łykasz już leki nawykowo to zagadaj na terapii, że a co byś mogła robić w momencie, gdy normalnie sięgasz po tabletkę, jak Ci pomóc znaleźć w tym swoją sprawczość.


Linia Wsparcia (24h) 800 70 2222
 
Kryzysowy Telefon Zaufania (pon-pt, 14-22) 116 123
 
ITAKA centrum wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego (24h) 22 484 88 01 
 
ITAKA antydepresyjny telefon zaufania (pon i czw, 17-20) 22 484 88 01
 
Telefon Zaufania Uzależnienia Behawioralne 801 889 880 (codziennie, 17-22 opłata tylko za pierwszą minutę)





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: chad, depresja, kryzys

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych