Skocz do zawarto¶ci



Zdjęcie
* * * * - 1 głosy

Z życia konsultanta, czyli chodzę za Tob± z nadajnikiem i dziwne, ale u mnie działa.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedĽ
122 odpowiedzi w tym temacie

#1 WhiteBlankPage

WhiteBlankPage

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2576 postów
  • Imię:Natalia
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 12:31


Kiedyś, na swoim forum, założyłam bardzo podobny temat. Od lutego 2014 roku pracuję w branży obsługowej. Infolinia przychodząca jednego z operatorów komórkowych. Od czego czasu spotkałam się z różnymi klientami, również różnymi konsultantami.
 
Sama byłam konsultantką od lutego 2014 do sierpnia 2017, później została Team Managerem grupy konsultantów i tak jest do dziś.
 
Lubiłam swoją pracę jako konsultant, ale czasem wpadały połączenia od klientów, którzy zadziwiali swoją hmmm niewiedzą (można wybaczyć niewiedzę w przypadku, gdy uparcie klient nie próbuje udowodnić, że wie lepiej i nie robi z siebie naprawdę idioty ;)), bezczelnym tonem, czasem wręcz poniżaniem konsultantów.
 
Konsultanci, gdy słyszą "poproszę z kimś bardziej kompetentnym" szybko się zniechęcają i zaczynają wierzyć w swoją niewiedzę, więc zawsze im powtarzam: "Pamiętaj, że to klient dzwoni do Ciebie, bo potrzebuje pomocy, a nie Ty do niego". Czasem nie chce pomocy, a po prostu sobie pokrzyczeć.
 
W tym temacie zamierzam przytaczać niektóre sytuacje z życia Call Center, mam nadzieję, że z niektórych z nich się ubawicie. Sytuacje moje, jako konsultantki, albo na podstawie tego, co słyszę siedząc w pracy lub odsłuchując rozmowy swoich ludzi.
 
Przykładowa rozmowa z dziś. Po każdej rozmowie klienci otrzymują smsa z prośbą o ocenę pracy konsultanta, no i dziś właśnie słuchałam rozmów, gdzie klient wystawia negatywną ocenę konsultantowi.
 
KL - KLIENT.
K - KONSULTANT.
 
KL (już nerwowym głosem): dostaję ciągle SMSy z poczty polskiej, że czeka na mnie jakaś przesyłka, prosze mi to zablokować!
K: proszę Pani, ale powinna zgłosić się Pani do poczty polskiej, skoro to oni wysyłąją do Pani smsy, a nie my.
KL: mam u was abonament, nic mnie to nie obchodzi ku**a!!! Masz mi to zablokować, rozumiesz?
K: mimo najszczerszych chęci naprawdę nie jestem w stanie, proszę skontaktować się z pocztą polską i zgłosić, że jest podawany błędny numer kontaktowy.
KL: gówno wiesz, poproszę z kierownikiem!
 
Następuje przełączenie do kierownika zmiany, klientka otrzymuje dokładnie taką samą odpowiedź i na koniec grozi, że zgłosi się do UKE. :)
 
  • Tawak, molenka i Paweł 1983 lubi± to

Za głośno? Co jest za głośne? Tylko cisza. Cisza, w której się człowiek rozpada jak w próżni.

#2 Tawak

Tawak

    Bywalec

  • Bywalec
  • 776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 18 wrzesień 2019 - 13:09

Czy kierownictwo waszego przedsiębiorstwa pozbywa się negatywnie ocenianych konsultanów?



#3 WhiteBlankPage

WhiteBlankPage

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2576 postów
  • Imię:Natalia
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 13:27

@Tawak ja zwalniam ludzi ze swojej grupy, więc decyduje o tym, czy kogoś za to zwolnię, czy nie. W zależności od tego, za co otrzymują negatywne oceny od klientów. 



Za głośno? Co jest za głośne? Tylko cisza. Cisza, w której się człowiek rozpada jak w próżni.

#4 Tawak

Tawak

    Bywalec

  • Bywalec
  • 776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 18 wrzesień 2019 - 13:30

Masz sporą władzę, szanowna Natalio.

Także wobec mężczyzn?



#5 WhiteBlankPage

WhiteBlankPage

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2576 postów
  • Imię:Natalia
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 13:31

@Tawak w pracy mam i kobitki, i mężczyzn. 


  • Tawak lubi to

Za głośno? Co jest za głośne? Tylko cisza. Cisza, w której się człowiek rozpada jak w próżni.

#6 Tomek

Tomek

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2094 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 18:21

Ja pracuje na infolinii jednego z bankow. Tez mialem juz wiele interesujacych sytuacji. Np. dzis dzwoni telefon, ja odbieram, ladnie sie przedstawiam, a w sluchawce slysze: "gowno! huehuehuehue" i koniec polaczenia :P

Z kolei dzis 5 razy mialem ta sama klientke, ktora ciagle zapominala swojego hasla do bankowosci elektronicznej. U mnie wyglada to tak, ze po poprawnej identyfikacji robie reset, klient dostaje haslo tymczasowe smsem, loguje sie, a pozniej dostaje komunikat zeby je zmienic. No i babka ciagle zapominala, miala przekroczona ilosc blednych logowan, konto sie blokowalo, ja odblokowywalem, robilem reset hasla...i tak 5 razy dzis.

Az w koncu mi powiedziala: "wie pan co...ja przepraszam, ze tyle razy z tym dzis dzwonie, ale co tu duzo mowic - idiotka ze mnie" :D

 

Swoja droga zapewne wielu z was slyszalo o tych zmianach w bankowosci od 14.09 (glownie chodzi o to, ze podczas logowania przychodzi jeszcze kod poprzez sms). Nawet sobie nie wyobrazacie ile jest dziennie telefonow od ludzi, ktorzy sie z tego powoduja pluja, "bo to taaaakie utrudnienie jest! prosze mi to natychmiast wylaczyc!" albo w ogole nie kumaja o co chodzi i dzwonia na infolinie, ze po wpisaniu hasla wyskakuje jeszcze okienko zeby wpisac kod sms, przychodzi jakis sms i oni nie wiedza co robic.


  • molenka lubi to

#7 WhiteBlankPage

WhiteBlankPage

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2576 postów
  • Imię:Natalia
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 18:26

@Tomek no z uwagi na to, że zmieniłeś pracę zachęcam do dzielenia się takimi kwiatkami tutaj. :) 

 

No ja własnie też narzekam sobie na te zmiany bankowe, ale pod nosem. ;) 



Za głośno? Co jest za głośne? Tylko cisza. Cisza, w której się człowiek rozpada jak w próżni.

#8 Tomek

Tomek

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2094 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 18:37

O, do kolezanki zadzwonil dzisiaj jakis dziadek 70+, mowil ze zakladal konto w oddziale, ale w swojej umowie nie ma ani slowa o pewnej promocji, w ktorej chcial wziac udzial. I kto to widzial?! i skad on ma miec teraz pewnosc, ze jesli spelni warunki promocji to dostanie nagrode? no ma mu natychmiast sporzadzic aneks do tej umowy i w tej chwili wyslac. Inna kolezanka to opierala sie zalotom, bo gosc ewidentnie probowal ja poderwac i wyciagnac prywatny numer telefonu xD


  • WhiteBlankPage lubi to

#9 WhiteBlankPage

WhiteBlankPage

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2576 postów
  • Imię:Natalia
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 18:47

@Tomek podrywanie na infoliniach i próba wyłudzenia danych prywatnych (stalkowanie później na facebooku) to było u mnie na porządku dziennym. Kiedyś jeden znalazł mnie na fb. 



Za głośno? Co jest za głośne? Tylko cisza. Cisza, w której się człowiek rozpada jak w próżni.

#10 Tomek

Tomek

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2094 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 18:52

@WhiteBlankPage My sie przedstawiamy na poczatku rozmowy i jesli klient chce to musimy powtorzyc imie i nazwisko, wiec w sumie nie problem pozniej namierzyc konsultanta na fb...ja sobie zablokowalem wyszukiwanie przez nieznajomych. Ale wiem, ze niejedna konsultantka pozniej dostawala zaproszenia na fb i dochodzily tez wiadomosci na messengerze.



#11 WhiteBlankPage

WhiteBlankPage

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2576 postów
  • Imię:Natalia
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 18:54

@Tomek tak, obowiązek przedstawienia się i powtórzenia imienia i nazwiska jest też u nas, normalne, wszędzie tak jest, tylko złośliwy konsultant powie: "przedstawiałam/em się na początku". 



Za głośno? Co jest za głośne? Tylko cisza. Cisza, w której się człowiek rozpada jak w próżni.

#12 Tomek

Tomek

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2094 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 18:57

@WhiteBlankPage Nie zlosliwy tylko cham i idiota :D przeciez jesli to wyjdzie to bedzie niezly przypal.



#13 WhiteBlankPage

WhiteBlankPage

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2576 postów
  • Imię:Natalia
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 19:02

@Tomek nie będzie. Upominasz konsultanta i tyle. ;) Bez przesady, gdybym miała zwalniać ludzie za takie byle co, to nie mielibyśmy uszu do odbierania.

Za głośno? Co jest za głośne? Tylko cisza. Cisza, w której się człowiek rozpada jak w próżni.

#14 Tomek

Tomek

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2094 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 19:04

Wiadomo, nie mialem na mysli zwolnienia tylko reprymende ;)



#15 WhiteBlankPage

WhiteBlankPage

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2576 postów
  • Imię:Natalia
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 18 wrzesień 2019 - 19:43

@Tomek takich udzielam codziennie, aż do znudzenia. -.-

Za głośno? Co jest za głośne? Tylko cisza. Cisza, w której się człowiek rozpada jak w próżni.

#16 Paweł 1983

Paweł 1983

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 6186 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 18 wrzesień 2019 - 22:40

Ja pracuje na infolinii jednego z bankow. Tez mialem juz wiele interesujacych sytuacji. Np. dzis dzwoni telefon, ja odbieram, ladnie sie przedstawiam, a w sluchawce slysze: "gowno! huehuehuehue" i koniec polaczenia :P

Z kolei dzis 5 razy mialem ta sama klientke, ktora ciagle zapominala swojego hasla do bankowosci elektronicznej. U mnie wyglada to tak, ze po poprawnej identyfikacji robie reset, klient dostaje haslo tymczasowe smsem, loguje sie, a pozniej dostaje komunikat zeby je zmienic. No i babka ciagle zapominala, miala przekroczona ilosc blednych logowan, konto sie blokowalo, ja odblokowywalem, robilem reset hasla...i tak 5 razy dzis.

Az w koncu mi powiedziala: "wie pan co...ja przepraszam, ze tyle razy z tym dzis dzwonie, ale co tu duzo mowic - idiotka ze mnie" :D

 

Swoja droga zapewne wielu z was slyszalo o tych zmianach w bankowosci od 14.09 (glownie chodzi o to, ze podczas logowania przychodzi jeszcze kod poprzez sms). Nawet sobie nie wyobrazacie ile jest dziennie telefonow od ludzi, ktorzy sie z tego powoduja pluja, "bo to taaaakie utrudnienie jest! prosze mi to natychmiast wylaczyc!" albo w ogole nie kumaja o co chodzi i dzwonia na infolinie, ze po wpisaniu hasla wyskakuje jeszcze okienko zeby wpisac kod sms, przychodzi jakis sms i oni nie wiedza co robic.

za każdym razem kiedy dzwonię na infolinię zawsze ustawiamy nowe hasło, nikt nie pamięta hasła do banku!!! Kto to wymyślił? korzysta się z tego sporadycznie więc jak niby można zapamiętać to hasło....


Pamiętam jak dzwoniłem w ubiegłym roku do pleya bo nadajniki w mojej okolicy wymieniali, nie było netu.

Pierwszy raz dzwoniłem żeby się dowiedzieć co się dzieje, powiedzieli, określili termin do kiedy, ok.

Po 2 dniach dzwonię bo dalej nie ma netu, odbiera ktoś i mi mówi że jeszcze przez weekend nie będzie, to mówie, Panie, to żart jakiś, mówiliście że do powiedzmy piątku a teraz że i weekend?

Niemożliwe, od początku było wiadomo że w weekend nioe będzie.

Poprzedni konsultant mówił co innego.

Może pan złożyć skargę.

Ok. złożę skargę, i składam.

Kiedy będzie internet?

Od poniedziałku.

W poniedziałek dzwonię wieczorem bo dalej nie ma internetu, już wkur...ny.

Słyszę że prace trwają, mówię że Panie ale ja pracuję z internetem i mam pewne zobowiązania.

Może pan złożyć skargę.

Ok. składam skargę.

A jeszcze międzyczasie propozycja że dostanę rabat na kolejny rachunek.

Zdenerwowany już powiedziałem że mam w dupie rabat w wysookości 5 zł i chcę internet!

Dostałem chyba 25 zł rabatu przy kolejnym rachunku i internet był następnego dnia.

 

W ciągu kilku miesięcy było tak jeszcze ze 2 razy, za każdym razem dostawałem rabat.


Najgorsze przejścia miałem jak mi zgubili oświadczenie jakie złożyłem w zusie w Warszawie dla oddziału w Zamościu.

Musiałem je dostarczyć a zaświadczenia jak nie było tak nie ma.

Dwa dni dzwoniłem to do Warszawy to do Zamościa, zaświadczenie zaginęło, nikt nic nie wiedział, w końcu się wkurzyłem, powiedziałem że nie mam już czasu dzwonić i się dopytywać, nie mam czasu chodzić po urzędach i podpisywać ponownie i że jak się znajdzie to proszę mnie powiadomić a jak będę miał z tego tytułu ktopoty to poprosze żeby urząd skarbowy dzwonił w tej sprawie do zusu.

Zaświadczenie znalazło się po dwóch dniach, pani do mnie zadzwoniła i jeszcze mi wysłali na adres jaki podałem :)

Od tego czasu kilka lat już minęło i mam wrażenie że w zusie zmieniło się coś na plus bo teraz jak czasem dzwonię to Panie są miłe i rzeczowe a czasem nawet sympatyczne.

 

W sumie z zusem miałem jeszcze jedną dość istotną sprawę a mianowicie, zus "zgubił" mnie jako ubezpieczonego.

Przez 2 czy 3 miesiące widniałem w systemie jako nieubezpieczony i za kazdym razem podpisywałem oświadczenia będąc u lekarza, tak się złożyło że wtedy jeszcze chodziłem na terapię dda.

Składki oczywiście płacone były regularnie.

 

Wiem że to niepopularne ale coś w takim podejściu do obsługi telefonicznej jest. Na codzień jestem dość przyjaznym, miłym, spokojnym człowiekiem ale czasem jak jest okazja dla własnej zdrowotności psychicznej można kogoś opierdzielić to korzystam :)


Wszystko co doskonałe, dojrzewa powoli.


..widzę że się Pan ładnie przedstawił, przed nam, tutaj, w tej chwili słuchaczom, przed milionami słuchaczy....

#17 WhiteBlankPage

WhiteBlankPage

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2576 postów
  • Imię:Natalia
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 19 wrzesień 2019 - 14:46

Pamiętam jak dzwoniłem w ubiegłym roku do pleya bo nadajniki w mojej okolicy wymieniali, nie było netu.

Pierwszy raz dzwoniłem żeby się dowiedzieć co się dzieje, powiedzieli, określili termin do kiedy, ok.

Po 2 dniach dzwonię bo dalej nie ma netu, odbiera ktoś i mi mówi że jeszcze przez weekend nie będzie, to mówie, Panie, to żart jakiś, mówiliście że do powiedzmy piątku a teraz że i weekend?

Niemożliwe, od początku było wiadomo że w weekend nioe będzie.

Poprzedni konsultant mówił co innego.

Może pan złożyć skargę.

Ok. złożę skargę, i składam.

Kiedy będzie internet?

Od poniedziałku.

W poniedziałek dzwonię wieczorem bo dalej nie ma internetu, już wkur...ny.

Słyszę że prace trwają, mówię że Panie ale ja pracuję z internetem i mam pewne zobowiązania.

Może pan złożyć skargę.

Ok. składam skargę.

A jeszcze międzyczasie propozycja że dostanę rabat na kolejny rachunek.

Zdenerwowany już powiedziałem że mam w dupie rabat w wysookości 5 zł i chcę internet!

Dostałem chyba 25 zł rabatu przy kolejnym rachunku i internet był następnego dnia.

Jeśli pracujesz z internetem i masz zobowiązania finansowe z tym związane, to nie bierzesz internetu MOBILNEGO. :) Sam strzelasz sobie w kolano.

Konsultant nie podał Ci daty, bo akurat spojrzał w inne miejsce (fakt, niewiedza pracownika). Jeśli modernizacja/awaria się przedłuża, to uwierz, że nie ma o tym informacji w ciągu kilku sekund. ;) Ale Twoje zdenerwowanie rozumiem, normalka, a to, że w dupie masz rabat i żadasz działającego neta przy AWARII - powodzenia :D

 

 

 

 

Wiem że to niepopularne ale coś w takim podejściu do obsługi telefonicznej jest. Na codzień jestem dość przyjaznym, miłym, spokojnym człowiekiem ale czasem jak jest okazja dla własnej zdrowotności psychicznej można kogoś opierdzielić to korzystam :)

 

Takich klientów właśnie nienawidzimy :) I konsultanci, i ich przełożeni. Opierdzielanie kogoś za coś, co nie jest jego winą jest czystym chamstwem i buractwem (nie wiem jak wygladały Twoje rozmowy z ludźmi na infolinii i jak się wtedy zachowujesz, mówię o takim typowym obwinianiu drugiej osoby bo "JESTEM WASZYM ABONAMENTEM I JA MAM PRAWO!" ;)).

 

Ty korzystasz zdrowotnie na tym psując komuś innemu zdrowie psychiczne - niefajnie. :) 


  • Complicated_85 lubi to

Za głośno? Co jest za głośne? Tylko cisza. Cisza, w której się człowiek rozpada jak w próżni.

#18 dopołowy

dopołowy

    Weteran forum

  • Bywalec
  • 1345 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 19 wrzesień 2019 - 14:58

O kurde, to ja się niedawno zdenerwowałam, dzwonili do mnie w jednej sprawie przez dwa miesiące i ciągle im jakieś błędy wyskakiwały, w sensie u nich w komputerze.



#19 WhiteBlankPage

WhiteBlankPage

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 2576 postów
  • Imię:Natalia
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 19 wrzesień 2019 - 15:03

@dopołowy to po co dzwonili, skoro mieli błędy? :D Miałaś jakąś reklamację, czy co? 



Za głośno? Co jest za głośne? Tylko cisza. Cisza, w której się człowiek rozpada jak w próżni.

#20 dopołowy

dopołowy

    Weteran forum

  • Bywalec
  • 1345 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 19 wrzesień 2019 - 15:36

@WhiteBlankPage nie, złożyłam wniosek o dodatkową kartę do konta mojego :P 







Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przegl±daj±cy ten temat: 2

0 użytkowników, 2 go¶ci, 0 anonimowych