Skocz do zawartości



Zdjęcie

Odstawienie ssri - zamienniki samopoczucie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 misyogi

misyogi

    Nowy uczestnik

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Imię:misss

Napisano 29 marzec 2019 - 20:53


Witam Panowie i Panie mam pewien problem ,bliska mi osoba ma problem do końca nie wiadomo z czym bo ponad rok temu zaczęła zle się czuć , nie mogła spać ,stany lekowe etc po ok dwóch tygodniach zaczęło się jeszcze gorzej bo dodatkowo doszły objawy somatyczne -zaburzenia równowagi , problem z chodzeniem ,wrażliwość na światło etc .Badania nic nie wykazały , neurolog tez nic - jedynie tomograf torbiel na szyszynce ale nie może to rzutować na w/w problemy bo dużo osób to ma , po wizycie u psychiatry zostały przepisane leki ssri depralin teraz odstawia 20-15-10-5 mg co najdziwniejsze to psychiatra nie jest w stanie określić co to jest do za przypadłość coś jakby nerwica - fobia społeczna coraz więcej ludzi ma taką przypadłość najgorsze z tego wszystkiego były objawy somatyczne - nie możność chodzenia etc i samemu funkcjonowania ale teraz zamiast leków chcemy spróbować adaptogenów /ziół etc ale czy to będzie miało takie działanie w połowie jak leki bo osoby z nerwica/fobią maja deficyt serotoniny i w badaniach naukowych znalazłem ze dobrym suplementem jest 
-ashwagandha 
-rożeniec górski 
-5-HTP 

Podobno lepszy niz 5htp jest TRYPTOFAN L-tryptofan prekursor 5-HTP bo organizm sam sobie tworzy 5htp tyle ile potrzebuje  bardzo sobie ludzie chwalą   1g  dziennie na noc 
tylko dlaczego teraz jest j chroniczne zmęczenie( chociaż na ssri też było ale nie jak teraz , cały czas bez energii i sił oraz motywacji i cały czas mogła by spać czy to teraz szaleje mózg z deficytom seratoniny na receptory ? 
Bardzo proszę was o rady dotyczące w/w sytuacji oraz jakie suple /zioła warto brać i w jakich dawkach by miało to sens



#2 molenka

molenka

    Molly

  • Moderator
  • 13783 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 30 marzec 2019 - 16:45

Hej, zaburzenia lękowe raczej nie biorą się znikąd. Pytanie nr 1: kto podjął decyzję o odstawianiu antydepresanta? I dlaczego?
Brak energii i motywacji to typowe objawy zaburzeń depresyjnych, wiec byc może odstawianie leku nie jest jeszcze dobrym pomysłem.
Poza tym czy osoba ta miała kontakt z psychoterapeutą?
Zioła i suplementy mogą działać wspomagająco, ale nie sądzę, by pomogły przy tak poważnych objawach. Ważna jest też dieta bogata w tryptofan, a także odpowiednia dawka ruchu na świeżym powietrzu oraz snu.

giphy.gif


#3 misyogi

misyogi

    Nowy uczestnik

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Imię:misss

Napisano 03 kwiecień 2019 - 20:26

SSri   kazała odstawić psychiatra bo już jest  ok  tzn na tabletkach było  bo   receptor 5ht został nasycony  etc , ale  sprawa jest  innego typu  tzn teraz  po  odstawieniu  tabletek  temperem  zalecenie lekarza   depralin  od 4 dni   jest gorzej tzn  depresji i nerwicy nie  ma nigdy nie było    bo sami nie wiedza  co  to niby  fobia społeczna ale  jak i  perzed  ssri  i po wracają  objawy somatyczne  tzn   zachwiania  równowagi , kręcenie się przed oczyma ,   ciezko jest to nazwać , uderzenia  gorąca itd ,+  brak motywacji cały czas  sennosc    spanie po 10h , brak energii do  czego kolwiek wiem ze jest to  teraz   efekt odstawienia leku w takim  wypadku   zostało zakupione tryptofan  i rożeniec  górski  na wytwarzanie seratoniny  oraz  poprawy koncentracji   energi  itd  .Jesli w/w  suplementy nie beda działać  pozostaje  5htp  bo nie chce  wracać na ssri , Najbardziej denerwujące jest to  ze    nie wiadomo co się stało  ze   po 28 latach   organizm  przestał   produkowac   odpowiednia ilosc  seratoniny   jak  i moze  receptory  neuroprzekazniki stały się mniej  wrazliwe na  seratonine  endogenna  a  potrzebują jej więcej.Proszę o pomoc  co  robić   bo   czy terapia cos da 



#4 molenka

molenka

    Molly

  • Moderator
  • 13783 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 04 kwiecień 2019 - 15:36

@misyogi proponuję udać się do lekarza rodzinnego i poprosić o przebadanie tarczycy - te uderzenia gorąca i problemy z równowagą mogą być spowodowane nieprawidłowym jej funkcjonowaniem. Poza tym warto przy okazji zrobić ogólne badanie kontrolne.

Jeśli wyniki będą ok, to proponuję udać się do innego psychiatry, najlepiej sprawdzonego, poleconego przez kogoś.

 

Jeśli chodzi o terapię, to nie potrafię odpowiedzieć, czy ona coś da.

Wszystko zależy od tego, jakie jest źródło problemu oraz czy pacjent jest gotów zmierzyć się z przeszłością i pracować nad sobą.

 

A dlaczego nie chcesz wracać do antydepresanta, skoro samopoczucie w trakcie leczenia było dobre?


  • Willow47 lubi to

giphy.gif


#5 anche

anche

    anche

  • Moderator
  • 5226 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 09 kwiecień 2019 - 23:36

Depresja to chroniczne zmęczenie, dopóki nie zostanie uleczona to najpewniej ono będzie.

 

Ashwaganda może mulić głowę, dlatego lepiej łykać ją tak 3h przed snem (nie mniej, bo z kolei może dawać efekt chwilowego pobudzenia odbieranego jako problem z zaśnięciem).

 

 

Wszystkie wymienione suplementy pomagają i warto wziąć pod uwagę. Polecam grupy zielarskie na facebooku, dużo osób pisze tam o swoich spostrzeżeniach,


szczęście nie jest dziełem przypadku ani darem bogów.
szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie.
~ e. fromm





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych