Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Paroksetyna

arketis parogen paroxetine paroxinor paxtin rexetin seroxat xetanor

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 wrb

wrb

    Nowy uczestnik

  • Bywalec
  • 18 postów
  • Imię:Paweø

Napisano 20 luty 2017 - 21:01


[część postu dodana przez admina]

[koniec części dodanej przez admina]
 
----------------------------------------------------

 

Czesc. Chciałbym zapytać czy braliście może parogen? Jakie opinie, skutki uboczne itp. Pozdrawiam!



#2 Gość_Aleks G._*

Gość_Aleks G._*
  • Gość

Napisano 20 luty 2017 - 21:53

Ja brałam. Skutków ubocznych nie miałam żadnych. Poprawa nastroju była lekka, nie przenosiłam gór, ale mogłam iść na rozmowę kwalifikacyjną i tym podobne czynności.



#3 Gość_Simple_85_*

Gość_Simple_85_*
  • Gość

Napisano 20 luty 2017 - 22:08

Ja nie brałam, więc doświadczeń osobistych nie mam. Leki SSRI mają dwojakie profile: sedatywne czyli uspokajające, jak i aktywizujące. Lek, który bierzesz, a raczej jego substancja czynna - paroksetyna ma to pierwsze działanie - czyli antylękowe. Przepisywana jest często w depresji przebiegającej z objawami lęku. Z internetów można wyczytać, że występuje największe ryzyko zespołu abstynencyjnego po zaprzestaniu leczenia. Również ze wszystkich SSRI najbardziej wpływa na senność i ospałość. Przy jego zażywaniu również trzeba liczyć się z możliwością przyrostu masy ciała, czego inne SSRI nie powodują. Patrząc na to wszystko, będąc Tobą, rozważyłabym kurację może innym lekiem, oczywiście po konsultacji z lekarzem.



#4 Gość_Aleks G._*

Gość_Aleks G._*
  • Gość

Napisano 20 luty 2017 - 22:12

Ja nie brałam, więc doświadczeń osobistych nie mam. Leki SSRI mają dwojakie profile: sedatywne czyli uspokajające, jak i aktywizujące. Lek, który bierzesz, a raczej jego substancja czynna - paroksetyna ma to pierwsze działanie - czyli antylękowe. Przepisywana jest często w depresji przebiegającej z objawami lęku. Z internetów można wyczytać, że występuje największe ryzyko zespołu abstynencyjnego po zaprzestaniu leczenia. Również ze wszystkich SSRI najbardziej wpływa na senność i ospałość. Przy jego zażywaniu również trzeba liczyć się z możliwością przyrostu masy ciała, czego inne SSRI nie powodują. Patrząc na to wszystko, będąc Tobą, rozważyłabym kurację może innym lekiem, oczywiście po konsultacji z lekarzem.

 

Ja po tym nie tyłam ani nie czułam się senna, także nie należy demonizować... dopóki nie weźmie nie będzie wiedzieć jak podziała akurat na niego. 



#5 Gość_Simple_85_*

Gość_Simple_85_*
  • Gość

Napisano 20 luty 2017 - 22:15

 

Ja po tym nie tyłam ani nie czułam się senna, także nie należy demonizować... dopóki nie weźmie nie będzie wiedzieć jak podziała akurat na niego. 

Jasne, że tak - każdy decyduje sam. Ja wyraziłam jedynie swoje skromne spostrzeżenia i zdanie:)



#6 DontForget

DontForget

    Średniozaawansowany

  • Bywalec
  • 424 postów
  • Płeć:Nie ustawione

Napisano 20 luty 2017 - 22:21

Może zamiast lecieć ogólnikami, niech po prostu wypowiedzą się osoby, które zażywały ten lek...


maybe we feel empty because we leave pieces of ourselves in everything we used to love

#7 wrb

wrb

    Nowy uczestnik

  • Bywalec
  • 18 postów
  • Imię:Paweø

Napisano 20 luty 2017 - 22:51

Otóż to :-)



#8 apsa

apsa

    Bywalec

  • Bywalec
  • 659 postów
  • Imię:Apsa
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisano 21 luty 2017 - 01:17

Ja biorę  paroksetynę  może nie jestem ospała , objawów odstawiennych nie zanotowałam ale za to tycie to w moim przypadku maskara.

 

Tak że to naprawdę bardzo indywidualna sprawa.


Swięty spokój nie ma ceny


#9 Gość_Aleks G._*

Gość_Aleks G._*
  • Gość

Napisano 21 luty 2017 - 15:22

Ja biorę  paroksetynę  może nie jestem ospała , objawów odstawiennych nie zanotowałam ale za to tycie to w moim przypadku maskara.

 

Tak że to naprawdę bardzo indywidualna sprawa.

 

Dokładnie..

 

Gdybym nie była debilem i się leczyła dalej... także lek na pewno nie wpływa na podejmowanie głupich decyzji ;)



#10 Gość_PurePoison_*

Gość_PurePoison_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2017 - 19:00

 

 

Może zamiast lecieć ogólnikami, niech po prostu wypowiedzą się osoby, które zażywały ten lek...

 

A co to za róznica czy sie będą wypowiadac te, które ten lek brały czy te które tylko o nim czytały skoro i tak leki na każdego moga działać inaczej i doswiadczenia jednej czy nawet kilku osób maja się nijak do możliwych doświadczeń pytającego ? Na dobra sprawę każdy taki temat powinniśmy w związku z tym ucinac jednym zdaniem: Nic Ci nie da, że bedziesz wiedzieć jak ktoś inny reaguje bo Ty możesze zareagować zupełnie inaczej.


Użytkownik PurePoison edytował ten post 21 luty 2017 - 20:21


#11 DontForget

DontForget

    Średniozaawansowany

  • Bywalec
  • 424 postów
  • Płeć:Nie ustawione

Napisano 21 luty 2017 - 19:41

 

A co to za róznica czy sie będą wypowiadac te, które ten lek brały czy te które tylko o nim czytały skoro i tak LEKI NA KAŻDEGO MOGĄ DZIAŁAĆ INACZEJ i doswiadczenia jednej czy nawet kilku osób maja się nijak do możliwych doświadczeń pytającego ? Na dobra sprawę każdy taki temat powinniśmy w związku z tym ucinac jednym zdaniem: NIC CI NIE DA ŻE BĘDZIESZ WIEDZIEĆ JAK KTOŚ INNY REAGUJE BO TY MOZESZ ZAREAGOWAĆ ZUPEŁNIE INACZEJ.

1. Nie trzeba tak nerwowo 2. Zaczyna się robić offtop 3. Autor posta miał na myśli poznać opinię osób z tego forum, które faktycznie zażywały ten lek, a nie "zakładają" że może działać tak i tak (Autorze posta - jeśli się mylę to proszę mnie popraw).
I proponuję już nie ciągnąć dalej tematu jak powinno i nie powinno się pisać postów, tylko dać się ludziom wypowiedzieć o leku.

Pozdrawiam!


maybe we feel empty because we leave pieces of ourselves in everything we used to love

#12 Gość_PurePoison_*

Gość_PurePoison_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2017 - 20:20

Ale w moim poście nie ma nerwów. Dużymi literkami podkresliłam tylko to co wg.mnie istotne czyli, że takie pytania mijają sie tak naprawde z celem bo nic nikomu nie da poznanie reakcji innych użytkowników forum na dany lek. Takich wypowiedzi w necie pełno tak samo jak opisu działania leków i ich możliwych skutków ubocznych. To wszystko.

 

P.S. Nie zawsze duże literki musza oznaczac krzyk ;) ale na przyszłość użyję po prostu pogrubienia :D już poprawiam i sie nie udzielam więcej w tym temacie :)



#13 zielona-dama

zielona-dama

    Weteran forum

  • Bywalec
  • 1032 postów
  • Imię:Joanna
  • Płeć:Kobieta

Napisano 18 luty 2018 - 21:04

Odkopuję temat.Czy ktoś z was brał paroksetynę?

#14 Gość_psychonauta_*

Gość_psychonauta_*
  • Gość

Napisano 19 luty 2018 - 12:19

Odkopuję temat.Czy ktoś z was brał paroksetynę?

 

Co chcesz wiedzieć?



#15 zielona-dama

zielona-dama

    Weteran forum

  • Bywalec
  • 1032 postów
  • Imię:Joanna
  • Płeć:Kobieta

Napisano 19 luty 2018 - 16:12

Czy pomagała choć trochę? Czy po niej się tyje,jest się ospałym?

#16 Gość_psychonauta_*

Gość_psychonauta_*
  • Gość

Napisano 19 luty 2018 - 17:06

Czy pomagała choć trochę? Czy po niej się tyje,jest się ospałym?

 

 

Nie pamiętam jak się czułem przed SSRI, bo zacząłem je brać w wieku 16 lat, a mam 32.

 

Ale, Parogen.

 

Maksymalnie 60mg dziennie, więcej grozi burzą serotoninową, w praktyce na przykład 20mg rano i 20mg w południe. Konsultuj z lekarzem.

 

Lepiej najpierw wziąć 1, bo powoduje silne poty i lekkie tycie. Wychodzi w testach wątrobowych - na granicy normy.

 

Jeden z najniebezpieczniejszych antydepresantów jeśli chodzi o gwałtowne przerwanie.

 

Jest 10% lepszy od placebo. Ale tonący itp.

 

Ospały - nie, ziewający - tak.


Użytkownik psychonauta edytował ten post 19 luty 2018 - 17:08


#17 Complicated_85

Complicated_85

    Zadomowiony

  • Bywalec
  • 6529 postów
  • Gadu-Gadu:3246621
  • Imię:Dominika
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 19 luty 2018 - 17:23

Porównanie paroksetyny wobec innych SSRI - źródło z innego forum:

 

Najwyższe ryzyko zespołu abstynencyjnego po zaprzestaniu leczenia.

Jedyny SSRI o udowodnionym działaniu teratogennym (uszkadzającym płód).

Posiada najwyższe prawdopodobieństwo powodowania senności, ospałości spośród wszystkich SSRI.

Posiada dość wysokie ryzyko powodowania zaburzeń seksualnych w porównaniu z innymi SSRI.

Paroksetyna posiada styatystycznie największe ryzyko powodania przyrostu masy ciała spośród SSRI.


"Życie zaczyna się tam, gdzie kończy się lęk". 
 
"Prawdziwe zwycięstwo to zwycięstwo nad samym sobą".
 
 

#18 zielona-dama

zielona-dama

    Weteran forum

  • Bywalec
  • 1032 postów
  • Imię:Joanna
  • Płeć:Kobieta

Napisano 19 luty 2018 - 18:02

Zapowiada się więc ciekawie...

#19 Gość_psychonauta_*

Gość_psychonauta_*
  • Gość

Napisano 19 luty 2018 - 19:30

Zapowiada się więc ciekawie...

 

Albo nie. Kto wie.



#20 Papierowadziewczyna

Papierowadziewczyna

    Nowy uczestnik

  • Bywalec
  • 2 postów

Napisano 06 kwiecień 2018 - 03:37

Ja brałam parogen. Na początku byłam po nim senna, więc brałam go wieczorem. Nie przytyłam po nim. Kiedyś zabrakło mi leku (zostawiłam tabletki na wakacjach) i efekt abstynencji był straszny. Libido mocno po nim spadło.





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: arketis, parogen, paroxetine, paroxinor, paxtin, rexetin, seroxat, xetanor

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych