Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Czy powiedzieć drugiej połówce o depresji?

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Truskawka8956

Truskawka8956

Nowy uczestnik

• Bywalec
  • 10 postów
  • Imię:Paulina

Napisano 09 luty 2018 - 19:10

Witajcie, mam u siebie podejrzenie depresji. W środę idę do psychiatry, który postawi diagnoze. Moje pytanie sprowadza się do tego czy warto powiedzieć chłopakowi o depresji. Jesteśmy razem 5 miesiący, możemy na siebie liczyć. Z jednej strony chciałabym mu powiedzieć, bo noszę w sobie uczucie lęku cały czas i często zaczynam bez powodu płakać, chcialabym mieć w nim wsparcie, zwłaszcza, że studiuję w obcym mieście i jestem z dala od rodziny. Z drugiej strony boję się jego reakcji czy potraktuje mnie poważnie, nie rzuci czy inne niepożądane następstwa. Jesteśmy razem naprawdę szczęśliwi, i nie wiem co zrobić. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

#2 Poddepresja

Poddepresja

Nowy uczestnik

• Bywalec
  • 46 postów
  • Imię:Ryszard

Napisano 09 luty 2018 - 20:38

Oczywiście, że powiedzieć. Prawda wyjdzie kiedyś na jaw, a chłopak nie będzie wiedział, jak Ci pomóc, mimo chęci. Nie chcę ferować wyroków i mądrzyć się, że jeśli naprawdę Cię kocha, to będzie z Tobą mimo depresji, bo to bardzo delikatna sprawa. To trochę tak, jakby wiązać się z osobą niepełnosprawną - nie na ciele, nie na umyśle, a niepełnosprawną w sferze emocjonalnej(acz tu porównanie też nie jest takie proste, więc proszę o wyrozumiałość obie strony). Gdyby tak się zdarzyło, to nie miej mu tego za złe. Pozornie wychodzę na adwokata diabła, ale uwierz mi, że tak nie jest. Wszakże ukrywanie depresji może być powodem do unieważnienia ślubu tak w świetle prawa, jak i Kościoła.